Monday, May 3, 2010

syam's residence

ownernya sedara kepada member opis. site kat bukis setongkol, kuantan. kos rm300k.

owner ni cakap nak 5 bilik + 1 master suites dgn av room, imej modern look. so aku tambah lagi living & dining yang almost open dekat dgn luar. tingkat atas aku proposed louvers untuk semua tingkap dan pintu yang mengadap keluar atas alasan design control. kalau tak pasni kena provide grill jgk, so aku bg trus.

banglo ni berbentuk begini disebabkan sitenye panjang je ke belakang, naik turun matahari dan persekitaran site. left side tu jiran dan matahari jatuh, right side padang dan matahari naik. so main activity kat sebelah kanan rumah (living, dining, family, dan master suites). privacy untuk tuan rumah.

rumah ni senyap seketika. dgrnye duit dah terpakai ke lain. tp lately dapat berite kemungkinan on balik pasal duit dah ada mari. cuma ada sikit amendment. ada la tu nanti...












1 comment:

  1. haha..kelakor ah part 'duit sudah ada mari' tu..client baca kang..hehe.anyway, aku suka corner window & feature wall kat garage tu :) but again, boleh buat ke mang dengan budget 300K? gedebuk gedebab nampak mcm lebih mang :)

    p/s : aku nak pinjam sketchup burung merpati tu boleh?feel ah..hehe

    ReplyDelete