Thursday, July 8, 2010

malko design proposal











ok. hari ni nak tukar topik sikit. yang lepas2 pasal banglo, arini pasal kilang pulak.
aku diminta buat proposal utk Malko, salah satu syarikat yang berkaitan dengan petroleum (buat paip). site kat kemaman. anggaran saiz tapak 5 ekar.
diorang sebenarnya masih dalam perancangan lagi, so proposal aku ni akan tentukan preparation diorang nanti spt berapa kos, luas tanah dsb. diorang request main ofis, siap dgn bilik seminar, galeri... dll. selain tu 3 unit warehouse, stor disamping keperluan2 pekerja lain (surau, kantin, bilik rehat...)
so aku bagi moden green konsep. main office aku letak depan sekali sebagai main focus. dgn imej moden, aku main dengan louvers, glass dan cantiliver roof. main office ni aku buat elevated, 1 tingkat diatas supaya nampak lg grand. main entrance aku buat step up dan trus mengadap ke green courtyard yang aku create sbg 'heart' bg building ni. semua dinding adalah glass, samada mengadap luar atau dalam.
blok belakang aku letakkan 3 unit warehouse bersekali dgn kemudahan2 lain. jd zon depan utk yang kerja dalam ofis dan yang belakang untuk yang kerja luar ofis.
proposal ni syp pulak skang. last msg ckp nak kecikkan site ke 3 ekar tp takde kepastian. until now masih sama...

No comments:

Post a Comment