Wednesday, November 2, 2011

proposal lanskap utk member fb...

hai... ade sorang member ni mtk tolong proposed la plak... mungking korang penah tgk pasal dia pernah upload kat fb dia... tp arini aku nak crite skit pasal design tu... rumah dia ni dah renovate, so ada 2 entrance. so ada porch asal dan baru. oleh yang demikian aku ambik peluang tu untuk create private and public area. area porch lama aku jadikan private family area. pintu pagar lama aku tutup. sedikit terlindung daripada entrance yang baru. walaubagaimanapun guest tetap boleh masuk ke area untuk enjoy the spirit. it will be enclosed with natural element (hardscape + softscape = timber decking, koi pond, helicornia, gazebo, calathea... etc) ... aku panggil ni green heaven utk tuan rumah... disebelah pintu pagar baru aku bg longgar sikit untuk sebarang keraian, susunan bunga, buluh dan carper hijau. bersebelahan dapur supaya lebih senang bergerak... last comment, dia mintak diadakan 1 pintu kecik di tepian kolam supaya jiran2nya lebih senang meraikan... perfect...

No comments:

Post a Comment