Wednesday, November 2, 2011

proposal lanskap member sekolah...

hai... proposal landscape utk member... banglo lot, tp luas tanah masih terhad. member ni mtk bagi la ape2 yang paling sesuai nak di apply kat sini. jd aku propose laman kiri sebagai ruang keramaian terbuka sesuai untuk sebarang majlis akan datang, dekat dgn ruang dapur dan kitchen garden... aku kurangkan hardscape disini takut mengganggu. softscape plak aku susun kat sebelah tepi shj. aku xnak area ni jd tertutup so pagar depan aku gunakan pokok buluh menggantikan pagar batu supaya nampak lebih telus dan 'hijau'... aku beratkan sedikit disebelah kanan laman. gazebo, kolam dan terrace tepi dari ruang makan. aras tanah dinaikkan supaya lebih special. bermula dari gazebo, kita akan melintasi kolam ikan disebelah tepi ruang tamu untuk ke terrace tepi ruang makan. disebabkan kawasan ni disebelah matahari petang pokok2 tinggi digunakan sebagai screening... x tau lah bila dia nak mula lanskap ni. tgu bajet katenyer...

No comments:

Post a Comment