Thursday, September 20, 2012

new kind of terrace, kuantan

ulaaa... he3. cerita pasal housing plak. lepas aku dengan rakusnya full swing OSDC, a few job dengan well known developer kat kuantan dapat grab. yang ni salah satu. this developer yang bestnya berani mencuba new type of design, dari segi floor layout ataupun facade design. ni la jenis developer yang aku suka. kena la dengan perangai aku yang x berape suka repeat design, layout... site kat alor akar, kuantan. lambat lg mula kot pasal baru re-submit km. so tungguuu. ada 2 storey terrace, semi-d dan banglo. aku approach dengan modern louvers and boxxy type facade... my favourite. aku lebihkan pada terrace, aku cuba apply courtyard dalam rumah for living adnd dining. jugak bagi kelebihan pada pencahayaan dan ruang bernafas utk semua ruang... cuba untuk atasi masalah2 tipikal rumah teres (gelap, panas, suram...). dengan facade dan planning camni harap rupa kuantan dapat dipelbagaikan... boleh ke kat kuantan ni...? tokey suka, ok la tu...

No comments:

Post a Comment